søndag 17. oktober 2010

STRIKKELEI ELLER BARE LEI...........

Begynte på en barnegenser tidligere denne uken, men etter endt vrangbord og godt opp på bolen, oppdaga jeg en stor feil. Jeg hadde øket 14 masker istedet for 30 ........grrrrr :( at det går ant å være så bortreist)
Fikk lillegutt til å hjelpe meg å rekke opp til vrangborden, men da plagdes jeg med å få maskene tilbake på pinnen igjen. Var hvist ikke meningen at jeg skulle strikke. Nøstet opp hele vrangborden, og fant et annet mønster på dukkeklær som skulle strikkes. Da manglet jeg selvfølgelig den lille rundpinnen. Da bestemte jeg meg for å finne heklegarn og begynte på denne juleløperen fra Sandnes. Her kan vell ikke noe gå galt hehehe....... :)
Innimellom så har jeg jo en eske med ufoer som må bli ferdig (liker ikke no særlig montering, sying av tråder og tommelstrikk, men det må jo gjøres det også) . Der fant jeg denne buksen som manglet strikk, så nå er det en ufo mindre :))
Buksa er for øvrig strikket i Mam'sell fra Sandnes ( som forøvrig er et garn som er utgått ), Og oppskrifta fant jeg i Mam'sell hefte nr. 1517

7 kommentarer:

  1. Rart hvordan alt går galt når først en ting skjærer seg. Får håpe heklingen ikke tuller seg da.

    Mamsell har jeg også strikket mye av.

    SvarSlett
  2. Tror ikke jeg har vært hos deg før. her var det mye fint å se på. Fant bloggen din i et innlegg på trådnella, om mamsell bukse. Moro å se noe av det garnet igjen. Brukte det mye før.

    Jeg kommer nok til å forsette å følge bloggen.

    SvarSlett
  3. Ja, en "ulykke" kommer sjelden alene... utrolig irriterende når det skjer! Men buksa var veldig fin! Ha en super søndag!

    SvarSlett
  4. Når det først skjærer seg, ja det høres kjent ut....
    Men på den lyse siden ble det jo en ufo mindre!
    Jeg strikket mitt aller første "orntlige" prosjekt i mamsell, jeg var 15 år og skulle bli storesøster igjen.
    Det ble et veldig gult sett til en liten bror....

    SvarSlett
  5. Håper det går bra med heklinga.
    Ønsker deg en flott uke.
    Klem Tone

    SvarSlett
  6. Kjenner til det problemet og jeg som skulle hekle vognteppe.. Måtte gi opp og skjønte ikke bæra... Enda jeg har heklet den for minst 20 år siden. ha,ha..

    Men mange flotte ting har du laget i det siste.. Flink og flittig..

    SvarSlett
  7. Av og til er det slik.
    Løperen du har heklet er nydelig.
    Flott blogg du har.