mandag 25. april 2011

BABYKJOLE


Da hadde jeg fått ferdig kjolen, og med litt selvskryt så må jeg si at jeg synes den ble kjempefin.



Kjolen er strikket i størrelse 1/2 - 1 år. Dette mønsteret er også kommet i et nyere hefte som er Tema 21 " Det første året" fra Sandnes. Her er det gjort en liten endring i mønsteret, men jeg har strikket etter orginaloppskriften.




Knapper fra Bundingen på Jekta, Tromsø. En koselig liten garnbutikk som anbefales et besøk :)





Heftet som oppskriften er hentet fra. Gammelt og vellbrukt.


MØNSTER: Fra et gammelt Mam'sell hefte som jeg kjøpte da jeg ventet eldstemann ( som er 23 år gammel)


GARN: Mini alpakka fra Sandnes, farge nr 3911. Det gikk med 3 nøster til kjolen:

PINNER: Rundpinner nr 2,5 og 3

3 kommentarer:

  1. Så utrolig nydelig den ble.
    Skjønner godt at du ble fornøyd med den.
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Så vakker kjole:) Gøy med slike gamle oppskrifter:)

    SvarSlett
  3. Ja den var virkelig nydelig!
    Nesten samme kjolen er i et hefte fra Sandnes fra i fjor eller så; kjenner den igjen fordi jeg strikket den som visittgave da ;) Men din kjole var uten tvil mye finere enn den jeg strikka!!!
    Ha en fin dag! Klem :)

    SvarSlett